Cum conduci pe zăpadă, în condiții de siguranță

Cum conduci pe zăpadă, în condiții de siguranță

Condusul pe zăpadă, într-o lume perfectă, se desfășoară în totală siguranță, pe un carosabil bine îngrijit. Din păcate, în realitate, poate fi o adevărată aventură să te încumeți să ieși cu mașina în timpul unei ninsori abundente și când e foarte frig. Eugen Lungu, directorul Auto K9 a pregătit câteva sfaturi care te pot ajuta să eviți problemele, în confruntarea cu drumurile acoperite de zăpada. 

  • Din punct de vedere dinamic, tot ceea ce poate face o mașină este să accelereze, să frâneze și să întoarcă. ”Autovehiculele sunt mult mai ușor de controlat atunci când aceste simple acțiuni (frânare, accelerare, întors) sunt efectuate separat. Să presupunem că te apropii de o curbă atunci când conduci pe un drum acoperit de zăpadă: în primul rând, apasă ușor pedala de frână înainte de curbă. După ce ridici piciorul de pe frână, treci prin curbă în timp ce întorci roțile (în sensul opus curbei). Doar după ce ai ieșit din curbă poți îndrepta roțile, iar pedala de accelerație poate fi apăsată ușor”, explică Eugen Lungu, adăugând  că, deși par ușor de executat, aceste sfaturi sunt destul de dificil de pus în practică.
  • Motivul principal pentru care șoferii pierd adesea controlul mașinii pe zăpadă este viteza excesivă, susține șeful autok9.ro: ”Doar încetinind vei avea la dispoziție suficient spațiu să repoziționezi mașina atunci când pierzi controlul”.
  • ”Dacă începi să aluneci, încearcă să nu intri în panică! Dacă partea din spate a mașinii alunecă într-o parte, accelerează ușor, pentru a putea transfera greutatea în spatele mașinii și pentru a crește trac-țiunea. Dacă partea din față a mașinii alunecă într-o parte fără să întorci de volan, îndreaptă mașina și apasă ușor pedala de frână pentru a transfera mai multă greutate pe roțile din față. În timpul iernii, toate manevrele trebuie efectuate cu blândețe și multă grijă!”, subliniază Eugen Lungu.
  • Cu cât îți cunoști mașina mai bine, cu atât vei fi mai pregătit pentru evenimente neaș-teptate. ”Fă-ți timp pentru explorarea limitelor mașinii, de exemplu într-o parcare abandonată. Astfel, vei putea manevra mult mai bine mașina în cazul unui pericol rutier”, subliniază specialistul.
  • Atunci când a—chiziționezi anvelopele trebuie să te asiguri că ai ales cea mai bună variantă. Dacă locuiești într-o zonă în care ninge abundent și te confrunți des cu drumuri acoperite de zăpadă, este bine să alegi anvelopele din cauciuc de iarnă dedicat. Aceste tipuri de anvelope au blocurile de profil mult mai adânci. Pentru o zonă în care zăpada este prezentă ocazional, alegerea potrivită sunt anvelopele de iarnă care au și aderență bună pe carosabil uscat.
  • ”Condusul pe zăpadă poate fi îmbunătățit prin întreținerea ma-șinii pe timpul iernii și verificarea părților e–sențiale: ștergă-toare, lumini, presiunea anvelopelor și starea bateriei. O vizită de rutină la un service auto poate preveni apa-riția unor probleme specifice sezonului rece”, este de părere reprezentatul Auto K9. «

2018 a venit cu modificări în regulile ITP

Începând din acest an, au fost introduse reguli noi în materie de Inspecție Tehnică Periodică (ITP).  Conform lui Eugen Lungu, inspecția tehnică periodică va putea fi trecută doar în cazul în care autoturismul prezintă mici deficiențe. Dacă aceste deficiențe sunt majore sau chiar periculoase, inspecția trebuie repetată în termen de 30 de zile. Există trei tipuri de deficiențe ale autoturismului care pot fi constatate în timpul ITP: minore (nu afectează siguranța autoturismului sau mediul), majore (influențează negativ siguranța autoturismului, mediul, dar și șoferii și pietonii) și periculoase (reprezintă un risc imediat la adresa participanților la trafic, a șoferului, pasagerilor și mediului).

”Un alt amănunt important care ține de schimbările regulilor inspecției tehnice periodice este efectuarea acesteia anual pentru autoturismele mai vechi de 12 ani. În cazul autoturismelor noi, prima inspecție trebuie făcută după 3 ani. Chiar dacă o mașină are o vechime de peste 12 ani, aceasta poate trece ITP-ul și cu probleme minore”, susține specialistul autok9.ro.

Inspecția tehnică periodică se realizează fără demontarea mașinii, iar cel care o execută dispune de echipamente speciale pentru acest proces. În cazul fiecărui element inspectat se stabilește gradul de deficiență, iar dacă la finalul inspecției sunt prezente numai deficiențele din prima clasă, autoturismul a trecut cu bine.

Asigurarea RCA, mai bună decât CASCO

La capitolul despăgubiri, asigurarea RCA este mai bună decât cea CASCO, susține Eugen Lungu. Potrivit acestuia, deținătorii polițelor pot face repara-ții de daune pe RCA cu decontare directă, imediat după deschiderea dosarului de daună, pentru întreaga sumă necesară reparației. ”Toate firmele de asigurări de pe piață sunt ok acum și nu mai există riscul de a nu-ți recupera banii după o reparație, o dată ce a fost aprobat dosarul de daună. Tot ce trebuie să faci este să te adresezi service-ului, care te poate ajuta cu tractare gratuită, îți poate asigura mașină la schimb pe durata reparației și prioritizare la reparație, pentru ca avaria să fie remediată cât mai bine și mai rapid”, explică specialistul.

Autor: Corina Rob

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

Util in vacanta 1Comments

Mic ghid de bună purtare pentru turiști. Ofurile proprietarilor de pensiuni și hoteluri

Credem cu tărie că rețeta unei vacanțe reușite nu ține doar de destinațiile pe care le alegi și de peisajele pe care le întâlnești, ci de atmosfera în care îți

Util in vacanta 0 Comments

Cum alegi vacanța, așa o ai! Iată ce ar trebui să știi!

E vremea vacanțelor-chilipir și a planurilor de Crăciun și de Revelion pe ultima sut[ de metri. Pentru că ne dorim să alegi cele mai bune și mai sigure pachete, am

Util in vacanta 0 Comments

O aplicație îți transformă pozele de vacanță din telefonul mobil, în cărți poștale

Dacă una dintre pasiunile tale este călătoritul, atunci trebuie neapărat să-ți descarci aplicația Felicitaro. Florin Blejan, românul care a creat-o, te ajută să îi bucuri și pe cei rămași acasă

0 Comments

Niciun comentariu inca!

Poti fi primul care comenteaza articolul!