Mic ghid de bună purtare pentru turiști. Ofurile proprietarilor de pensiuni și hoteluri

Mic ghid de bună purtare pentru turiști. Ofurile proprietarilor de pensiuni și hoteluri

Credem cu tărie că rețeta unei vacanțe reușite nu ține doar de destinațiile pe care le alegi și de peisajele pe care le întâlnești, ci de atmosfera în care îți petreci zilele acelea libere. În acest sens, am vorbit cu câțiva proprietari de pensiuni și de hoteluri și am făcut un ghid de bună purtare pe care să îl aplici cu încredere, dacă n-o faci deja, și de care să te asiguri că țin cont și cei din jurul tău.

Pe principiul „ce ție nu-ți place, altuia nu face”, ține cont de respectul reciproc. Dacă te adresezi cu un zâmbet, ți se va răspunde cu un zâmbet, iar nemulțumirile se pot rezolva pe cale amiabilă. În loc să fluieri sau să țipi, mai bine spui „mulțumesc” sau „vă rog”. Politețea nu costă.

În cazul în care unitatea de cazare nu percepe un avans pentru rezervările făcute, iar acestea se bazează doar pe cuvântul dat, asigură-te că revii cu un telefon dacă nu mai vrei sau nu mai poți să te cazezi acolo. Altfel ții camerele ocupate, chiar dacă doar teoretic, ceea ce poate afecta atât hotelul sau pensiunea, dar și alți turiști care caută cazare.

Atât camera de hotel, cât și cea de pensiune, trebuie folosite exact așa cum le indică numele, nu pe post de bucătărie. Un proprietar de pensiune ne-a povestit că unitatea sa de cazare s-a umplut de furnici din cauza unor alimente aduse de turiști și uitate în cameră.

Accesul la bucătăria industrială, în care se gătește mâncarea pentru restaurant, este strict interzis turiștilor, așa că nu insista să depozitezi carnea crudă sau berea în frigiderele de acolo sau să încălzești laptele copilului. Pentru ultima variantă, poți ruga pe cineva de la bucătărie să facă asta.

Dacă rezervi o cameră dublă, nu-ți aduce încă doi prieteni pe care să îi cazezi la un loc cu tine. Nici pe jos, nici pe saltele. Poate doar într-o altă cameră.

Mic ghid de bună purtare pentru turiști. Ofurile proprietarilor de pensiuni și hoteluri

Dacă vrei să-ți iei și animalul de companie în vacanță, sună înainte și verifică politica hotelului sau a pensiunii. S-ar putea ca unii să nu permită accesul cu câini și pisici sau alții să perceapă o taxă.

Încearcă să respecți orele de check in (care de regulă este ora 14) și cele de check out (11 – 12), pentru a nu da peste cap activitatea unității de cazare.

Atunci când parchezi mașina, încadreaz-o în spațiile delimitate, ca să aibă loc și alții. Nu bloca accesul în parcare și nici nu ocupa două locuri.

Citește indicațiile de pe pereții hotelului sau ai pensiunii și respectă-le, cum ar fi programul de liniște, interdicția de a modifica temperatura din saună, de a consuma băuturi alcoolice (în unele locuri), de a pătrunde în piscină cu pahare de sticlă sau de a plonja în apă.

Nu arunca pungile goale, sticlele sau resturile alimentare pe mobilier, pe covoare sau în toalete și, în general, nu lăsa dezastru în urma ta! Folosește cu încredere coșurile de gunoi.

Mic ghid de bună purtare pentru turiști. Ofurile proprietarilor de pensiuni și hoteluri

Ce fac românii în pensiunile și hotelurile din țara lor. Top 4 întâmplări

„Un domn a mâncat semințe în cameră, stând întins în pat. Pe partea lui, pe o suprafață de aproape trei metri pătrați, era un covor de circa doi centimetri de coji de semințe”, ne-a povestit proprietara unei pensiuni de 3* din Băile Herculane.

„Mi s-a întâmplat ca acum mulți ani să aducă cineva o butelie de camping în cameră, să gătească. Am aflat de existența ei pentru că era defectă și au venit alți turiști să spună că miroase a mercaptan. O ascunseseră în baie, că mirosea prea tare”, a spus proprietarul unei pensiuni de trei stele din Straja.

„Niște turiști au lăsat o lumânare aprinsă, au luat foc perdelele, iar incendiul care s-a pornit de acolo a distrus două camere”, își amintește proprietara unei pensiuni din Govora.

„Recent am avut la restaurantul pensiunii un grup de 20 de persoane, adică 10 familii. Au cerut toți note de plată separate, ceea ce crește foarte mult timpul de livrare al comenzilor de la alte mese”, a mai spus un administrator.

 

Autor: Oana Racheleanu 

Material publicat în ediția de martie 2017 a ziarului Turism Club.

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

Util in vacanta 0 Comments

Descoperă Delta Dunării! Aprilie aduce prețuri speciale

O mie din parfumuri naturale care apartin Deltei, multa frenezie,  apa Dunarii si flora bogata, numeroase specii de pasari de o frumusete rara… Asta vei gasi aici, la Baltenii de

Util in vacanta 0 Comments

 Călătorii mai ieftine? Sunt trucuri care te ajută să reduci costurile

Dacă ar fi după noi, am fi toată ziua bună ziua în călătorii, la mun­te și la mare, în străinătățuri și unde om mai vedea cu ochii. Inter­vine aici o

Util in vacanta 0 Comments

Sfaturi de la șapte copii către părinții lor pentru vacanța perfectă în familie

Sigur ai văzut în călătorii copii bosumflați, care aruncă jucării, trântesc meniuri și farfurii, se tăvălesc sau plâng în hohote. Nimeni nu-și dorește să se afle în astfel de situații,

1 Comment

  1. Alexandra
    august 15, 16:17 Reply
    Hoteluri in Italia.... clienți,in general străini (englezi,danezi,australiani... etc) Ah.... "Clienți care folosesc dușul pe post de wc" "Clienți care arunca cu paturile de la geam" "... care depășesc nivelul alcoolului admis in organism și se rătăcesc in oraș,ajung intr un bloc,sparg niște geamuri,își aseaza frumos pantofii lângă locul in care și au făcut nevoile și apoi pleacă spre hotelul unde sunt cazați,aducând cu ei poliția de dimineața " ".... care se îmbata atat de tare încât pierd poșetele prin oraș,pierd logodnicul,vin in hotel și încep sa plângă lângă o camera(bineînțeles nu camera lor)" ".... care se îmbata și nu mai găsesc drumul spre camere și decid ca și sala de mic dejun e un loc bun de dormit".. "... un client australian,s a închis in camera pentru 2 săptămâni,nevrând sa deschidă usa pentru a i se face curățenie,a stans atât de mult gunoi in camera,încât un șoricel s a decis sa și facă căsuța in camera lui " .... și lista poate continua 🙂

Spune parerea ta