Lucrezi în turism? Învață să-ți fidelizezi clienții, la cursurile CEDES

Lucrezi în turism? Învață să-ți fidelizezi clienții, la cursurile CEDES

Clienții fideli sunt o verigă importantă în dezvoltarea unei afaceri durabile în turism. De obicei, ei nu mai sunt atât de sensibili la strategiile de preț, pot fi aproape imuni la rugămințile competitorilor, dar pot fi și o armă puternică de marketing, promovând sau luând apărarea companiei atât în mediul online, cât și în cel offline – pe gratis. ”Înainte de a viza noi clienți, este important să ne preocupăm în permanență cum să ne păstram clienții existenți”, susține Ec. Tatiana PANAGHIU, Evaluator Competențe Profesionale CEDES Cercetare Dezvoltare

  • Dacă vrei să obții un grad mai mare de loialitate din partea clienților tăi, iată câteva sfaturi:
  1. Anticipează nevoile și dorințele clienților! Atunci când una dintre nevoile clienților este satisfăcută chiar înainte de a fi exprimată, arată că îți pasă de client ca și individ. Analizează în permanență nevoile, așteptările, dorințele și preferințele grupului țintă căruia te adresezi și dezvoltă produse și servicii turistice conform acestora.
  2.  Angajează cu grijă! Lucrătorul în turism contribuie enorm în oferirea unor servicii turistice de calitate. Într-o unitate turistică, fie că vorbim despre o unitate de cazare, agenție de turism, restaurant, etc., ce țintește către servicii ireproșabile, un singur membru al echipei, antipatic sau insensibil, poate dăuna loialității clienților și moralului întregii echipe. Astfel, excelența în relațiile cu clienții este pe deplin obținută atunci când managerul devine un expert în recrutare și în pregătirea personalului.
  3. Dezvoltă un limbaj pozitiv în relațiile cu clienții! Creează o listă de cuvinte și expresii care se potrivesc perfect cu produsul sau serviciile tale turistice, pe care să o împărtășești cu personalul. Elimină orice expresii negative în relațiile cu clienții, care pot genera sentimente de inferioritate, incertitudine, frică sau neîncredere precum: “Nu mă ocup de această problemă”, “Sper că v-ați simțit bine la noi”, “ Nu aveți dreptate”, “Sper că veți fi satisfăcut”, “Credeți-mă, aveți încredere în mine”.
  4. Dedică-te recunoașterii fiecărui client care revine la tine! Indiferent de segmentul de piață căruia te adresezi (turiștilor de afaceri, familiilor, turiștilor în vârstă, etc.), cunoaște-ți clientul așa cum o face un barman, portar sau recepționer de hotel. De exemplu, genul de profesionist care ar cunoaște preferințele fiecărui client, numele animalului său de companie, când a venit ultima oară, băutura preferată și alte detalii.

Sistemele de gestiune cu ajutorul cărora ții evidența clienților și un personal atent pot contribui la crearea sentimentului acela de “ca acasa” – indiferent de complexitatea și prețurile produselor și serviciilor tale turistice.

  1. Ai grijă ca atât momentul sosirii, cât și cel al plecării să fie perfecte! Studii psihologice au demonstrat cum clienții își aduc aminte de primul și ultimul minut al servirii mult mai bine și mult mai mult timp, în comparație cu restul experienței. De aceea, primele și ultimele elemente ale interacțiunii cu clienții trebuie foarte bine puse la punct, pentru ca ele rămână în memoria acestora!
  2. Crește viteza livrării serviciilor! Clienții moderni se așteaptă la servicii rapide mult mai mult decât orice generație dinaintea lor. Nu doar mai rapide decât cele dorite de părinții lor, dar chiar mai rapide decât cele dorite de ei anul trecut sau decât la ultima experiență avută. Promptitudinea cu care răspundem la o cerere solicitată, la soluționarea unei plângeri sau reclamații, rapiditatea servirii unei băuturi sau rapiditatea creării unui pachet de vacanță conform dorințelor solicitate, reprezintă o caracteristică de bază a calității serviciilor turistice pe care clienții o apreciază, astfel determinându-i să revină la noi.

Alege cursul care ți se potrivește!

Dacă vrei să afli care sunt strategiile de bază pentru fidelizarea clienților, specifice industriei turistice, și cum să le pui în practică adaptându-le pentru profilul afacerii tale, CEDES Cercetare-Dezvoltare îți oferă cursuri de calificare, perfecționare și specializare în domeniul turismului. Înscrie-te la cursul care ți se potrivește pentru a beneficia de o pregătire profesionistă în domeniul turismului, de la specialiști cu o bogată experiență, care îți vor împărtăși principii și tehnici de bază pentru reușita totală, în conformitate cu noile tendințe ale pieței turistice din România și din străinătate.

 CEDES Cercetare-Dezvoltare

Furnizor de formare profesională autorizat de către Autoritatea Națională pentru Calificări

www.cedes-cd.ro

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

Special 0 Comments

Macao, Las Vegas-ul Asiei, face spectacol

Las Vegas-ul Asiei se află la mai puțin de o oră de mers pe apă de Hong Kong. Se numește Macao și găzduiește 38 de cazinouri care, pe lângă jocurile

Special 0 Comments

Frumoasa de la operă și ghemul de lână

Îți poți imagina o soprană, care după ce coboară de pe scena operei și, după ce lasă costumul strălucitor de spectacol , se apucă de cusut? Sau de sculptat lână,

Special 0 Comments

Simona, utilizator de Postcrossing: 400 de vederi trimise și primite în toate colțurile lumii

Mai știi să scrii de mână altceva decât lista de cumpărături? De când n-ai mai trimis o scrisoare, o vedere? Aproape că ai și uitat unde este oficiul poștal, nu? Ei bine,

0 Comments

Niciun comentariu inca!

Poti fi primul care comenteaza articolul!