Megalopolisul chinezesc SHENZHEN îşi deschide porţile către Bucureşti

Megalopolisul chinezesc SHENZHEN îşi deschide porţile către Bucureşti

Un oraş aproape cât România ca PIB şi ca populaţie doreşte dezvoltarea relaţiilor bilaterale cu ţara noastră

Innovation Travel a organizat, în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti şi cu Municipalitatea Shenzhen, luni, 24 noiembrie, un eveniment de promovare a oraşului Shenzhen din Republica Populară Chineză.

Viceprimarul Capitalei Dan Darabonţ a declarat, cu această ocazie, că există intenţia deschiderii unor oficii între administraţia locală a Bucureştiului şi cea a oraşului chinez Shenzhen. "Intenţionăm ca în 2015 să avem oficii deschise între cele două administraţii locale, astfel încât să existe o legătură permanentă pe orice fel de domeniu în care putem colabora. Avantajul cetăţenilor ar fi în primul rând un acces mai direct la informaţie, care poate fi de interes general sau specific şi aici mă refer la actori economici, culturali, la turism", a declarat Dan Darabonţ.

Potrivit acestuia, relaţiile bilaterale cu Shenzhen se înscriu în raporturi preferenţiale cu zone metropolitane şi regiuni din China. Darabonţ a menţionat că relaţiile dintre România şi Republica Populară Chineză cunosc un reviriment datorită noilor condiţii economico-politice. El consideră că Republica Populară Chineză este o importantă piaţă de desfacere pentru produsele româneşti şi că oferă destinaţii turistice atractive şi potenţiali investitori.

Directorul adjunct al Departamentului de Afaceri Externe al Shenzhen, Yao Weizhi, a menţionat că în 2013 volumul de import-export dintre oraşul aflat pe coasta de sud a Chinei şi România a ajuns la 290 de milioane de dolari iar până în prezent patru companii importante din Shenzhen au investit deja în România. "Până în prezent Shenzhen are schimburi comerciale cu 227 de ţări şi regiuni din întreaga lume. În 2013 volumul de import şi export din Shenzhen a ajuns la aproape 538 de miliarde de dolari. Până în prezent companiile din Shenzhen au investit în peste 120 de ţări şi regiuni", a adăugat Yao Weizhi.

Ce mai înseamnă Shenzhen? Potrivit oficialilor metropolei cu o populaţie de 10.628.900 de locuitori, care în 1979 era doar un sat de pescari situat în imediata vecinătate a Hong Kong-ului. oraşul este conectat cu orice punct de pe glob prin 26 de linii aeriene şi 237 de linii internaţionale de navigaţie. Shenzhen este al treilea port din lume ca mărime, cu 11,8 milioane de containere transportate în 2013, de două ori mai mare decât Rotterdam, cel mai mare port al Europei. 192 de companii din cele mai importante 500 din lume au reprezentanţe în Shenzhen. Oraşul este sediu pentru 2500 de companii de produse textile, ceea ce reprezintă 60% din totalul companiilor producătoare de haine pentru femei din China.

Bucureşti şi Shenzhen au devenit oraşe prietene în 2014, în urma Memorandumului de întelegere semnat între România şi China. La ora actuală, Shenzhen este înfrăţit cu 63 de oraşe din întreaga lume. Patru companii majore din metropola chineză au investit în România, printre ele numărându-se Huawei şi ZTE. Shenzhen este unul dintre cele mai importante şi dinamice oraşe ale Chinei, devenind locomotivă a acestei ţări. De reţinut că vârsta medie a locuitorilor din Shenzhen este de 29 de ani! De asemenea, metropola reprezintă cel mai inovator oraş al Chinei, cu 9.600 de aplicaţii patentate, 40% din totalul patentelor înregistrate în Republica Populara Chineză. Tot aici se află cel mai mare număr de automobile ecologice din China şi, posibil, din lume: circa 9000. Cel mai mare club de golf din lume e tot aici: Mission Hills Golf Club. Shenzhen va fi, în 2026, gazda Cupei Mondiale la Golf.

 

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

Turist in Romania 0 Comments

În miez de vară, la Râșnov

Unde să fugim de vara aceasta când ploioasă, când caniculară? La munte, evident, dar și mai bine într-un orășel cochet, cu un ritm de viață patriarhal, unde evenimentele culturale se

Turist in Romania 0 Comments

Continental Hotels şi-a desemnat câştigătorii la concursurile profesionale!

Continental Hotels are o tradiţie de peste 20 de ani pe piaţa turistică din România. Înca de la început obiectivele companiei au avut în vedere furnizarea de servicii hoteliere pentru

Turist in Romania 0 Comments

Romania va putea să-și capitalizeze potențialul turistic de la Dunăre prin Strategia UE pentru regiunea Dunării, cu condiția să acceseze fondurile de coeziune disponibile pentru implementarea proiectelor dezvoltate în cadrul acesteia. România și Bulgaria

Oraşul Râşnov, recent desemnat prin lege staţiune de interes naţional,  a primit în decembrie 2012, alături de stațiunea Mamaia, premiul pentru cea mai „fashion” destinaţie turistică din România, în cadrul

0 Comments

Niciun comentariu inca!

Poti fi primul care comenteaza articolul!