Cum devii Ghid de Turism competitiv pe piața din România

Cum devii Ghid de Turism competitiv pe piața din România

Cei care doresc să devină ghizi de turism profesionişti şi competitivi pe piața turistică din România, pe lângă cursurile de specialitate, au nevoie de abilităţi de comunicare, iniţiativă şi de o cultură generală consistentă.

Meseria de ghid îţi oferă experienţe inedite, însă practicarea acesteia necesită o pregătire mai complexă, de la cunoştinţe de istoria civilizaţiilor, geografie, patrimoniu cultural naţional şi universal, legislaţie, până la cunoştinte privind satisfacerea nevoilor, preferinţelor şi asigurarea unui climat favorabil  turiştilor.

 Un ghid turistic cu experienta poate ajunge la un venit de peste 1.500 de euro in Romania. Studiile superioare constituie un avantaj in ocuparea unei pozitii, insa criteriul principal de selectie este experienta. Pentru a lucra pe aceasta pozitie, sunt necesare abilitati de lucru cu publicul. Un ghid interactioneaza cu diferite tipologii de oameni si pentru asta este nevoie de calm, rabdare si sipirit organizatoric. Cunoasterea a cel putin doua limbi straine de circulatie internationala este o necesitate si in acelasi timp un criteriu de selectie. Un ghid isi poate creste venitul si cu ajutorul comisionului. Practic, suplimentarea venitului este in functie de munca depusa si de eficienta in post. Venitul unui ghid turistic mai oscileaza si in functie de sezon, de zona in care activeaza – in tara sau in strainatate.

Care sunt calificările de care ai nevoie pentru practicarea acestei meserii?

Pentru practicarea acestei meserii este nevoie să deţii un atestat Ghid de Turism pe care îl obţii de la Autoritatea publică Centrală cu Atribuții de Reglementare în Domeniul Turismului.

Primul pas în vederea obţinerii atestatului de ghid este să urmezi un curs de calificare profesională şi anume cursul Agent de Turism – Ghid organizat de către un furnizor de formare profesională autorizat de către
Autoritatea publică Centrală cu Atribuții de Reglementare în Domeniul Formării Profesionale (de exemplu CEDES Cercetare-Dezvoltare).

Acest curs are dublă calificare, iar după absolvire poţi lucra atât în calitate de agent de turism in cadrul unei agentii de turism, cât şi ghid de turism local (să însoţeşti grupuri de turişti în România).

Durata cursului este de 8 luni şi presupune parcurgerea mai multor module tematice atât teoretice, cât şi practice în vederea obţinerii competenţelor profesionale necesare, cum ar fi: tehnica activităţii de ghid şi agent, noţiuni de legislaţie în turism, geografie, marketing turistic, comunicare şi comportament profesional, etc.

Pentru a putea lucra ca însoţitor de grup şi pe trasee internaţionale, este necesar ca absolventul cursului de calificare, cel de opt luni, să urmeze şi un curs de specializare de Ghid Naţional de Turism (http://www.cedes-cd.ro/cursuri/ghid-national-de-turism/ ), care durează aproximativ 5 săptămâni. Pentru a te înscrie la acest curs trebuie să deţii şi un certificat de competenţă lingvistică.

În urma absolvirii cursurilor se obţin certificate de calificare/specializare recunoscute de către Autoritatea publică Centrală cu Atribuții de Reglementare în Domeniul Turismului, Autoritatea publică Centrală cu Atribuții de Reglementare în Domeniul Formării Profesionale, Ministerul Justitiei Sociale și Ministerul Educaţiei Naționale, însoțite de suplimentul descriptiv ce confirmă competențele dobândite.

Investiţia totală în vederea atestării pentru meseria ghid de turism, în termeni financiari este de aproximativ 400 – 450 euro şi în termeni de timp – aproximativ 9 luni, perioadă care cuprinde şi cele 2 cursuri necesare.

Ghidul de turism poate face diferenţa în cadrul unei excursii, în sensul că reprezintă un element foarte important, iar succesul călătoriei nu este garantat doar de locul de cazare sau destinaţia  vizitată.

Pregătirea, cunosțințele dobândite și modul de a le comunica mai departe turiștilor va face diferența dintre un ghid mediocru și un ghid de turism competitiv. Ghizii de turism profesioniști nu se limitează doar la culegerea informațiilor de pe internet, ci preferă să exploreze locuri noi, să se documenteze din surse sigure și în special să adune „povești” de la localnici, iar apoi să le transmită cu multă emoție, creativitate și pasiune turiștilor.

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

Special 0 Comments

Proiect WWF România: ai grijă de pădure, ai putea primi bani!

Dacă natura ar fi o companie, ar fi cea mai mare din lume, pentru că toate lucrurile esentiale pentru viața nostră folosesc servicii furnizate de natură. Acum urmează partea tristă

Special 0 Comments

PROIECT COFINANȚAT DIN FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLTARE REGIONALA PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL COMPETITIVITATE

MARTIE 2021 PROIECT COFINANȚAT DIN FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLTARE REGIONALAPRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL COMPETITIVITATE Axa prioritară 3 – Sprijinirea IMM-urilor ca reacție la pandemia COVID-19Prioritatea de investiții 3d – Sprijinirea capacității

Special 0 Comments

Azi, Turism Club a apărut împreună cu Jurnalul Național, la doar 1,9 lei

Ne-am dorit să ajungem mai aproape de cititorii din toată țara, așa că am pus la cale un proiect, împreună cu Jurnalul Național, datorită căruia, azi, 6 mai, ziarul Turism

0 Comments

Niciun comentariu inca!

Poti fi primul care comenteaza articolul!

Spune parerea ta