SOS TURISMUL! Nu anulați vacanțele în vreme de corona virus! Reprogramați-le!
Când te gândești la cele mai frumoase momente trăite în viață, sigur regăsești printre ele măcar câteva vacanțe, cine romantice, experiențe de călătorie și oameni ospitalieri. Acum, toate aceste lucruri sunt în pericol din cauza crizei provocate de virusul corona, iar managerii sau proprietarii de hoteluri, restaurante, cafenele, agenții de turism ori magazine de suvenire caută soluții de salvare și așteaptă o mână întinsă pentru ajutor, nu pentru cerșeală, din partea Guvernului.
După declarația făcută azi de Ministrul Finanțelor, Daniel Cîțu, mâna de ajutor așteptată nici măcar nu se întrevede.
Mai mult decât atât, ministrul nu doar că nu a pus problema unor scutiri temporare de taxe, ci a făcut apel la firme să-și plătească la timp dările către stat, pentru ca statul să poată supraviețui și a promis în schimb că va fi mai înțelegător cu firmele, dându-le la timp rambursările din TVA după 1 aprilie – când oricum va fi o lună moartă! -, reducând controalele, goana după propriri și sancțiuni.
O minune, nu alta, dar total diferită de ce speră și ce cred oamenii din turism că ar însemna salvare pentru această industrie.
Chiar și în lipsa oricărui ecou la apelurile disperate ale organizațiilor din turism, oamenii care activează în domeniu au acceptat să își exprime speranțele, nemulțumirile și să facă un apel prin intermediul nostru, la oamenii care apelează la serviciile lor. Ca într-un manifest comun, angajații din turism fac apel la turiști: „NU ANULAȚI VACANȚELE! REPROGRAMAȚI-LE!”
Iată mesajele lor:
„TURISM MUST GO ON! CHANGE THE DATE! Pentru că iubim oamenii, iubim lumea, iubim călătoriile, iubim vacanțele! Iar atunci când pericolul și panica vor trece, -și vor trece! – când totul se va curăța și se va stabiliza, viața va continua, cu bunele și relele ei și poate cu mai multă conștientă și apreciere. Iar atunci, mai mult decât oricând, ne vom dori, cu toții, să mergem în vacanțe și călătorii!
Așadar, dragi turiști, va rugăm, fiți cumpătați și calmi, țineți cont de recomandările pe care le primiți de la consilierii în turism care v-au rezervat vacanța! Pentru ca ei să poată fi alături de dumneavoastră și după acest episod, e nevoie ca și dumneavoastră să le acordați credit în aceste momente!
Stimați guvernanți, sperăm ca măsurile adoptate de dumneavoastră să ne aibă într-adevăr în vedere și să simțim suport în această perioadă prin măsurile pe care le implementați (la timp).
Soarele răsare la fel de frumos chiar și în vremuri mai grele, haideți să ne bucurăm de el și să răzbatem împreună dincolo!” – Mihaela Crăciun, directorul agenției Malta Travel.
„În aceste momente, fără precedent în industria turismului dar și la nivel mondial, suntem focusati la nivel de echipe pentru a răspunde prompt, tuturor întrebărilor turiștilor noștri și a oferi soluții și consultanță, pentru fiecare caz în parte. Suntem încrezători că Guvernul României se va implica în sprijinirea acestei industrii și așteptăm decizii rapide, fără echivoc.
Asigurăm turiștii Paralela 45 și agențiile partenere că monitorizăm cu maximă atenție și responsabilitate evoluția evenimentelor și lucrăm pentru a găsi cele mai bune variante și soluții. Am călătorit împreună în întreagă lume și vom mai călători. Mai mult ca niciodată suntem #InThisTogether” – Dan Dumitru, Marketing Manager al agenției Paralela 45.
„Aș vrea ca în această perioadă grea pentru turism, să pot plăti salariile din TVA, CAS și CASS, dar pentru asta ar fi necesar ca pe 25 să nu emitem ordinele de plată către stat! Nu vreau să plătesc bani la buget pentru a-i carantina pe toți cei care stau acum în vamă și poate n-au plătit niciodată în țară vreo asigurare de sănătate sau nu au muncit nici o zi din viața lor” – Simona Biziru, proprietarul magazinelor Art Souvenirs și kaddo.ro.
„Situațiile dificile se depăsesc cu oameni și în interesul lor. Este principiul pe care îl aplică Hello Holidays în această perioadă. Ne protejăm echipa și actionăm în interesul clienților și colaboratorilor. Am relaxat termenele de plată, reprogramăm programele cu plecare în perioada imediat următoare și identificăm, în fiecare caz în parte, cele mai bune soluții comunicând cu hotelierii și companiile de transport. Cu speranța unei evoluții pozitive actionăm în pas cu evenimentele și rămanem la dispoziția turiștilor și partenerilor” – Mădălina Balaiban, manager Hello Holidays.
„Nimic din ceea ce se întâmplă acum nu este din senin, totul este planificat din timp. Dovada, încă din martie 2019 la PRO TV se „pregătea” lumea pentru ce va urma în viitorul apropiat. Păcat pentru turism, în primul rând, fiindcă s-au închis granițe (conform planului) iar lumea nu mai poate circula. Nu se mai pot vizita țări în aceste condiții sau în așa-zise stări de urgență” – George Vasiliu, ghid de turism.
„Discernământ și bună reflecție. Informare corectă și disciplină în a respecta minimalele reguli de igienă personală, dar și a spațiilor publice. Calm. E tot ceea ce trebuie să facem acum. Este doar o epidemie și trebuie tratată ca atare. Viața nu trebuie oprită în loc. Nu trebuie să cădem în extreme. Sportul, cultura și turismul sunt bucuriile esențiale ale umanității și chiar dacă au primit o lovitură puternică, nu trebuie să permitem disperării și panicii să ni le răpească. E tot ce avem ca mângâiere de suflet. Fiecare în parte reprezintă un univers, cu milioane de suflete…fie cei care oferă actul sportiv, cultural, turistic în sine, fie beneficiarii lor. Fiecare în parte reprezintă un spirit…Emoțiile unui campion când i se intonează imnul, timp în care spectatorii din tribune plâng de bucurie sau de necaz, actorii sau muzicienii când primesc aplauzele pe scenă, fericirea unui copil când vine prima ora la parcul Disney….tot acest spirit, această energie vie, nu se receptează de pe…Google! Trebuie trăite efectiv, cu emoție și împlinire. Mai mult ca niciodată acum trebuie să fim responsabili să nu sacrificăm însăși esența noastră umană. Stăm un pic în casă, ca să nu moară sportul, cultura și turismul. Nu anulați, reprogramați! No cancel, reschedule! Minunile se întâmplă sau rămân doar minuni. Sănătatea noastră să fie o minune întâmplată!” – Beatrice Mercado, președinte al Asociației Junior Sport, editor al revistei „Născut pentru sport” și promotor al turismului.
„E, desigur, un mesaj care ne privește direct, atât pe mine personal, cât și pe toți colegii de la Free Spirit și toți colegii din turism.
Mergând puțin mai departe mesajul ne privește pe noi toți, pentru că atunci când totul se va stabiliza viața noastră a tuturor va reveni la bune și la rele, iar una dintre marile plăceri ale noastre ale tuturor sunt bineînțeles călătoriile.
Iar eu și colegii mei vrem să trăim, să fremătăm, să inventăm, să îmbunătățim în continuare vacanțele celor care au avut și au încredere în noi.
Nu în ultimul rând mesajul privește pe toți românii, pentru că așa cum am contribuit, noi de 12 ani, alții de mai mulți sau mai puțini, la bunăstarea statului, prin impozite, taxe și donații, ar fi cred o mare pierdere să se irosească această resursa utilă dar și frumoasă a societății.
Așa că împărtășesc această postare, împreună cu certitudinea că încercarea prin care trecem se va încheia curând și turismul va fi cel care ne va ajuta să renastem „si mai mult decât atat” ” – Alina Deak, reprezentant al agenției Free Spirit.
„În contextul actual, unitatea și empatia sunt calități care trebuie să ne caracterizeze. Nimic nu este mai important azi decât eradicarea pandemiei. Uniți și înțelepți vom trece peste toate iar apoi vacanțele vor fi cu atât mai spectaculoase.
Dumnezeu să ne ajute!!!” – Eduard Acsente, ghid de turism, promotor al Deltei Dunării
„Noi suntem puțin afectați de ce se întâmplă în prezent, pentru că această criză a coincis cu sfârșitul sezonului. În această perioadă nu prea mai aveam solicitări și nu putem contabiliza pierderi. Cei care aveau rezervări săptămâna trecută au venit fără probleme. Am și acum câteva camere dar pentru sfârșitul săptămanii nu mai merg instalațiile că nu mai este zăpada” – Mihaiță Dumitrașcu, managerul manager Vila Alpin Straja, din Hunedoara.
„Noi până acum ne-am concetrat pe soluționarea tuturor situațiilor în care s-au aflat clienții noștri: anulări zboruri, cazări, evenimente, rerutari de zboruri în regim de urgență cu demersuri pe lângă furnizori pentru recuperarea banilor și rambursare către clienți. Raportări către firmele corporate cu situația actualizată a soutionărilor pe deplasările anulate/modificate. Nu am avut timp să ne gândim în detaliu la ce urmează. În paralel am plasat angajații acasă cu laptopuri, calculatoare, telefoane astfel încât să fie protejați și izolați și în același timp operativi. Acum ne aflăm în următoarea etapă în care lucrăm doar pe probleme administrative, închideri contabile, răspunsuri către ANAF care operează în continuare controale în rândul furnizorilor noștri și avem datoria să le răspundem prompt la cerințe.
Urmează perioada cea mai grea în care căutăm soluții să păstrăm întreaga echipă și să finanțăm cheltuielile societății într-o perioadă în care întegistrăm doar rambursări către clienți, fără nicio încasare. Așteptăm cu interes să aflăm dacă Guvernul ne va sprijini cu măsuri de reducere a taxelor pe salarii. Nu cerem modificări de impozit și TVA pentru că nu vom avea de plată având în vedere lipsa vânzărilor.
Îmi doresc ca toți clienții, furnizorii și angajații noștri să își păstreze calmul și mintea limpede, să gândească și să acționeze constructive, pentru a putea depăși împreună această perioadă critică.
De la autorități am scris deja ce ne dorim” – Larisa Jucovschi-Tofan, Anchor Travel.
„Din perspectiva managerului în turism, consider că este esențial ca deciziile luate să nu fie afectate de panică, ci ele trebuie să urmeze un plan sănătos, o strategie care să elimine cât mai multe riscuri. Suntem nevoiți să facem față vitezei comunicării din ziua de azi , precum și efectelor social media. În același timp cred că avem nevoie cu toții să ne reinventăm ca să putem face față restricțiilor impuse, așa cum avem nevoie de un plan clar de susținere din partea autorităților a activității turistice și a antreprenorilor români, aflați azi într-o confuzie generală” – Nicu Moroianu, managerul hotelului și restaurantului „Lacul Racilor”.
„Trecem printr-o perioadă complicată în care multe afaceri, indiferent de dimensiunea pe care o au, luptă pentru continuitate.
O perioadă în care simți că îți este perturbată rutina zilnică și fiecare decizie pe care o iei trebuie gândită în parametri noi și mult mai restrânși.
Locurile pe care îți face plăcere să le vizitezi, locurile care îți aduc liniște și relaxare, deodată îți devin inaccesibile.
Sunt afectați în această perioadă, cu atât mai mult, toți cei care nu își pot livra serviciile sau produsele prin serviciile de curierat.
Industria Hotelieră cu siguranță trece prin cea mai dificilă perioadă pe care o cunoaștem din perspectiva experienței noastre.
Trecem printr-o perioadă plină de necunoscute, care ridică mari semne de întrebare și creează un lung șir de temeri. Incertitudinea este unul dintre cele mai neplăcute sentimente pe care noi trebuie, într-un fel sau altul, să le gestionăm.
Nu ne putem detașa de ce se întâmplă la nivel global în aceste momente. Este momentul să conștientizăm că facem parte cu toții din același scenariu.
Avem responsabiliăți, avem angajati care au familii, avem furnizori care au angajați care au familii, la rândul lor. Cu toții facem parte dintr-un lung lanț care nu poate fi întrerupt.
Este important să rămânem cât mai mulți împreună, respectându-ne reciproc.
Cu cât se fac mai multe rupturi în acest lung șir, cu atât mai mulți oameni vor suferi.
Cu toții ne dorim ca oamenii și locurile pe care le îndrăgim să fie acolo pentru noi și după ce va trece această perioadă.
Umanitatea fiecăruia dintre noi este pusă la încercare și suntem convinși că este nevoie de un efort colectiv pentru a ne putea relua obiceiurile care ne-au bucurat până acum atât de mult.
Cei care râmăn împreună în perioade dificile în final, devin mai puternci. Rămânem pozitivi!” – Echipa #Caro merge mai departe!
„Situația este, cu siguranță, una din cele mai dificile din cariera noastră de hotelieri. Am trimis o scrisoare deschisă către Guvern, prin FIHR și sperăm că vom obține rezultate care să ne permită să mergem mai departe, să depășim această situație. Protecția angajaților începe cu protecția companiilor. Statul trebuie să iasă cu un pachet de măsuri care să intre în vigoare cât mai repede, să ne ajute. În caz contrar vom aduna multe falimente” – Andreea Călin, director de vânzări și marketing la Capital Plaza Hotel.
„Chiar dacă situația actuală este una fără precedent, cu toate că se întroduc în permanență restricții de călătorie, se anulează zboruri și o parte din clienții noștri pot fi afectați, agenția Cocktail Holidays continuă să acorde o atenție deosebită tuturor celor care au apelat sau apelează la serviciile sale. Respectul și considerația sunt repere de bază de la care nu putem abdica, în special în contextul actual, și vom lua întotdeauna cele mai bune decizii pentru a asigura confortul și siguranța turiștilor noștri.
Turismul este cel mai afectat domeniu, așadar facem apel atât la o bună înțelegere din partea turiștilor noștri pe care îi deservim de peste 27 de ani, să ne susțină în continuare prin amânarea rezervărilor și nu anularea acestora, cât și la un plan de măsuri de urgență din partea autorităților pentru a evita un colaps al industriei.
Cât privește neliniștea și îngrijorarea turiștilor care au achiziționat/ rezervat servicii de turism de la Agenția noastră vă asigurăm că la apariția unor situații ce împiedică prestarea serviciilor turistice achiziționate vom încerca să identificăm cele mai favorabile soluții de remediere/ rezolvare prin modificări sau reprogramări ale sejururilor, de comun acord cu beneficiarii acestor servicii, astfel încât să fie evitate, pe cât posibil, penalizările.
Nu putem anticipa cu exactitate orizontul de timp în care acest virus ne va afecta, avem însă încrederea că dacă ne unim forțele, situația se va remedia curând și vom reuși să revenim la normal” – Maria Goicea, agenția Cocktail Holidays.
„Lucrăm într-un magazin de suvenire din centru vechi al Bucureștiului și suntem îngrijorați de faptul că nu ne vom putea plăti chiriile pentru spațiul în care ne desfășuram activitatea, că nu putem plăti taxele, salariile. Avem stocuri foarte mari de marfă deci nu putem închide pur și simplu. Ne-ar prinde bine în această perioadă în care nu există turiști în Capitală, o păsuire de la guvernanți, în privința dărilor” – Gianina Smeu, manager de magazin.
„Mesaj catre turiști: aveți încredere în agențiile de turism și în hotelieri! Dacă suntem sprijiniți de Guvern, fără a ne obliga să intrăm în faliment sau să închidem afacerile și parteneriatele, vom trece cu bine de acest hop chiar dacă la prima vedere se arată mai drastic decat celebra criză din 2008-2010” – Mihai Gospodin, proprietar al agentiei de turism BHR Tour&Travel și al firmei de management Hotel Management, manager de proiect al Hotelului Novum by the sea.
„Văd situația gravă din lume și spun doar atat: totul va trece! Turistilor mei le dau încredere și optimism și-i rog să aibă calm și puterea de a înțelege că nu doar ei sunt afectați, ci toată lumea noastră frumoasă! Cred că ajutându-ne reciproc vom putea razbate!” – Mari Uysal, Executive Manager, Peron Tour Travel Agency.
„Guvernul să pună mâna și să ajute sectorul de turism, pentru că este cel mai afectat! Și dacă se poate, să facă asta înainte să intre mulți în insolvență!” – Alex Sweis, manager Hotel Ramada Sibiu.
„B. Russell a spus că „o minte deschisă e o minte goală”. Astfel, nu putem fi deschisi 100%, dar trebuie să fim atenți și să nu fim nici complet opaci. Bine ar fi să găsim un echilibru între ce știm și ce nu știm, între limitele cunoștințelor și experiențelor noastre. Apariția unor evenimente neașteptate e necesară găsirii acestui echilibru. Neașteptatul este mult mai semnificativ pentru formarea cunoștințelor noastre decât ne imaginăm. Să sperăm că vom depăși acest moment și că vom fi mai înțelepți. Turismul este ambasadorul unei țări și acum acesta are nevoie de imunitate diplomatică!” – Andrei Ion, președinte CEDES – Cercetare Dezvoltare.
„Nu credeam că o să trăiesc așa ceva! La cine să te gândești mai întâi? Angajații tăi, familia ta, clienții tăi? În turism nu există priority list! Nu știu cum vom trece de asta. Dar trecem. Și culmea într-un loc unde se respiră bine!” – Violeta Nițescu, reprezentant SC Băile Govora SA.
Autor: Corina Rob
Despre Autor
S-ar putea sa iti placa
Emma Zeicescu: «La noi, iubirea a atras destinația»
Pentru că e o romantică incurabilă, am invitat-o pe vedeta Realitatea TV, Emma Zeicescu, să scrie despre dragoste și turism. Și iată ce a ieșit: ”Despre Dragoste și Turism se
A dat România pe Emiratele Arabe Unite: «Aveam nevoie de ceva nou, care să mă reechilibreze»
De câte ori spun „poveste de succes” există câteva exemple care îmi vin imediat în minte, iar unul dintre ele este cel al Ionelei Săvescu, o fostă colegă de presă
«Stând în cap»: 110 fotografii din toată lumea
Sigur știi pozele alea în care turiștii împing Turnul din Pisa, imită statuia lui Iisus Mântuitorul din Rio de Janeiro sau cuprind Turnul Eiffel între degete. Cristian Băluță (foto) nu
0 Comments
Niciun comentariu inca!
Poti fi primul care comenteaza articolul!