Alice și Claudia sunt green, sunt fashion, sunt «Nu mai port!»
Două femei, o idee, două dorințe puternice de a o pune în practică, colaborare și timp, mult timp investit. Așa poate fi rezumată rețeta unuia din grupurile de Facebook care face furori printre femeile din România, dar și printre domni. Se numește „Nu mai port”, iar cele două mămici ale sale se numesc Alice Smaranda și Claudia Nicolau-Penda și sunt, prima, femeie de afaceri, iar cea de-a doua, jurnalistă. Ce a ieșit din colaborarea lor, dacă nu ați aflat deja, veți înțelege în cele ce urmează, din interviul pe care l-au acordat, în exclusivitate, pentru Turism Club.
”Sigur cade dulapul pe noi, sub greutatea hainelor și totuși… nu avem cu ce să ne îmbrăcăm! Grupul acesta este o mână de ajutor întinsă una alteia, să scoatem la lumină piese pe care nu le mai purtăm! Încercăm să le valorizăm și să le monetizăm aici, la un preț mai mult decât decent, suntem convinse. Așa, cu o mică recuperare din «investiția» inițială, prindem curaj pentru achiziții noi! Poate chiar din grup! Dacă puteți, adăugați persoane de încredere! Ne dorim să fim un grup cu lucruri de calitate! Contez pe voi! Ah, să nu uităm să adăugăm că așa contribuim chiar și la protecția mediului! Îndrăzniți!”. Așa își prezintă ideea, Alice și Claudia, în deschiderea grupului care a reușit ca, în mai puțin de trei luni, să adune peste 16.000 de membri.
Adevărul este că nu au anticipat amploarea pe care o va căpăta proiectul, dar s-au adaptat din mers și și-au investit aproape tot timpul pentru ca, în viitor, să îl poată dezvolta cât mai profesionist. Ce și cum, vă spun chiar ele, în interviul pe care au acceptat să îl acorde pentru Turism Club, printre aprobări de postări, răspuns la mesaje și comentarii de mediere, desigur, în grupul „Nu mai port”, cu tentă sustenabilă, „green fashion”.
Turism Club: De când vă știți și cum a apărut ideea?
C&A: Nu ne cunoaștem de o viață, ne-am cunoscut acum doi ani de zile, așadar nu avem povești despre care am putea scrie o carte, momentan, mai vorbim peste câțiva ani! Vom vedea atunci dacă trecem direct la un scurtmetraj sau ne mulțumim la ceva cu copertă. Avem ceva ieșiri la activ, se pun?
Ideea a venit în urma discuțiilor pe care le tot purtăm în aceste ieșiri.
Eu aveam conceptul și îmi doream să îl pun în practică, Claudia avea însă ceva ce mie îmi lipsea și anume networkingul Așadar, toate acestea, puse cap la cap, au dus la apariția: „Nu mai port”.
Interesant a fost și momentul când Claudia mi-a spus, într-o după-amiază de vară, în 10 secunde: eu dau drumul la pagină și mă gândesc să se numească „Nu mai port”, simplu și clar.
Ne-am fi gândit noi că acest nume, la prima vedere atât de basic, să cântărească atât de mult în tot acest concept?
Mulți ne-au spus la început că „nu mai port“ sună pe cât de simplu pe atât de adevărat, concret și la obiect, dar nu am anticipat nivelul la care va ajunge acest grup.
Ce v-a determinat să o susțineți umăr la umăr?
Probabil inconștiența. Nici nu ne-am gândit prea mult la ceea ce s-ar putea întâmpla sau la ce impact va crea povestea noastră, în-tr-un timp atât de scurt.
Am pornit de la simple nevoi, de la nevoile de a aerisi dulapul și de la crezul în sustenabilitate, apoi am zis să vedem unde ne duce drumul.
Care au fost așteptările inițiale?
Totul a venit firesc și natural, așadar așteptările nu au fost una din prioritățile noastre.
Important pentru noi era să creștem comunitatea organic, să dăm o șansă acestui concept printr-o atmosferă plăcută, empatie, emoții pozitive și un vibe fresh.
De ce credeți că lucrurile au căpătat o asemenea amploare?
Poate din simplul fapt că nimic nu a fost forțat. Am plecat de la nevoi de bază, dar vertebrale și uite așa am ajuns astăzi la 16.000 de membri, în doar trei luni.
Nu ne-am propus vreun target, nu ne grăbeam nicăieri, mai mult și pentru noi acest „repede-nainte” ne-a luat pe nepusă masă, acum trebuie să învățăm să ținem pasul și să creștem împreună cu întreaga comunitate.
Ce a devenit cel mai dificil odată cu creșterea spectaculoasă a proiectului?
Explicațiile pe care unii membri consideră că au tot dreptul să le ceară.
Nu sunt puțini aceia care nu vor să înțeleagă că acest grup a plecat de la principiile mele și ale Claudiei și, mai mult decât atât, să înțeleagă că acest grup poate să nu fie pentru toată lumea.
Nu este deloc greu să înțelegi că atunci când intri în casa cuiva trebuie să respecți regulile de conviețuire. Așa și aici, nimic mai mult!
Nu este o rușine să spunem că nu suntem de acord cu ceva, în general vorbind, dar este greșit să ne lamentăm și să nu luăm decizii asumate.
De ce să încerci să schimbi ceva după cum îți dorești tu, atâta vreme cât eu nu încerc să te conving cu nimic, nu te țin aici cu forța, de ce vrei tu musai să faci fix așa ceva, să mă forțezi să mă schimb? Noi ne dorim un mediu frumos și liniștit, atât cerem, atât vrem la schimb!
Dacă este dificil de înțeles, pentru acele persoane nu vor exista compromisuri, doar o singură cale, cea corectă!
Cât timp vă ocupă zilnic administrarea grupului?
Cam toată ziua, vă vine să credeți sau nu, dar acesta este adevărul.
Nu există un program de lucru, așa cum există în orice instituție fie ea privată sau de stat, aici accesezi grupul dimineața și îl mai închizi noaptea.
Dar… pentru că există și un dar, lucrăm la definitivarea unui orar de lucru.
Aveți o statistică bărbați vs femei în acest grup?
Da, în momentul de față 98% îl reprezintă sexul frumos, iar restul până la 100% îl ocupă sexul feroce.
Cum sunt feedback-urile primite de la cei din grup?
În general, lumea apreciază acest demers, pentru că primim zilnic mesaje de apreciere.
S-au strâns atâția oameni frumoși și deosebiți în această comunitate încât, pe zi ce trece, ne dăm seama, atât eu, cât și Claudia, ce responsabilitate avem și anume aceea de a menține acest grup în-tr-o zonă de confort, de liniște și voie bună.
Acum, bineînțeles, avem și nemulțumiții grupului, însă ne implicăm foarte mult și nu stăm nepăsătoare când avem astfel de cazuri. Pe cât putem, le abordăm personal, le discutăm, încercăm o mediere, însă acolo unde nu este loc de comunicare, acționăm în beneficiul nostru și, implicit, al comunității.
În ce mod s-au modificat lucrurile o dată cu creșterea numărului de membri?
Au apărut situații noi, ceea ce este cumva normal.
Învățăm însă să facem față și să le abordăm punctual. Avem un grad de toleranță ridicat, dar la un moment dat tragem și linia. Sunt multe persoane care probabil nici la acest moment nu știu că de acest grup ne-am ocupat până nu demult doar eu și Claudia, exclusiv. E adevărat însă că astăzi ne bazăm pe Silvia, Monica și Jamilla, dar fetele ne ajută și ele în limita timpului disponibil.
Așadar răbdarea și empatia din partea grupului ar trebui să nu lipsească.
Există niște lucruri din regulament la care nu aveți intenția de a renunța, indiferent de numărul membrilor
#numaiport?
Toate regulile noastre sunt reguli de bun simț, ce țin de respect față de membrii grupului, așadar cum să renunțăm la ele? Nu!
Aveți idee care a fost cel mai scump obiect vândut pe grup?
Cred că vorbim despre rochii de mireasă, aici înclin să cred că s-au făcut cele mai mari investiții, undeva la 3.000/ 4.000 de lei, dar și articole ale unor mari case de modă.
Voi însele ați dat startul „golirii șifonierelor”, oferind spre vânzare, sau donând lucruri din propria garderobă. Ați vândut tot ce ați sperat să vindeți?
Uite că nu ne am gândit la acest aspect în acești termeni. Da, am vândut, însă nu a fost niciodată nimic sub semnul presiunii.
Am vândut, am donat din ele, am făcut cadou unele obiecte, important a fost nu cât, ci cum am ales să o facem. Faptul că am întâlnit fete frumoase și am legat conversații a contat mult în tot acest proces.
De fapt despre asta este #numaiport, despre relaționare. Cum? Prin acest interes comun pe care îl avem.
Ținem foarte mult la partea de socializare și cumva cred că am reușit – ok, întotdeauna este loc de și mai bine! – să facem ceva ce nu mai există în niciun astfel de grup care are la bază conceptul de resale și sustenabilitate.
Știu că în prezent munca voastră de administrare a acestui grup este benevolă. V-ați gândit să monetizați în vreun fel această activitate?
Va veni și acel moment, ar fi un neadevăr să inducem printre membrii grupului ideea că nu dorim să ajungem în acel punct.
V-ați gândit, spre exemplu, la dezvoltarea unei aplicații?
Da, avem în vedere acest aspect, însă mai multe detalii preferăm să oferim când lucrurile vor prinde contur.
Ce urmează să întreprindeți pentru dezvoltarea ideii #numaiport, în perioada următoare?
Avem multe idei, discuții, colaborări pe care dorim să le implementăm, însă o luăm treptat.
În fiecare lună am avut evenimente în cadrul comunității și, ușor-ușor, altele încep să își facă loc și să prindă contur.
Acum nu putem da totul din casă, trebuie să mai rămână un pic de mister în aer! Adrenalina ne face bine! Îmbătrânim mai greu! «
- Vrei în grup, trebuie să respecți regulile stabilite de administratori
1. Conduita – Suntem o comunitate mișto, cerem și primim respect, dăm și noi, la rândul nostru, aceeași monedă. Suntem empatice, glumim, zâmbim și ne distrăm fără a ridica bariere (inutile) de comunicare între noi;
2. Îmbunătățire – Acceptăm cu drag impresii, sugestii, recomandări constructive și apreciem orice demers care ne ajută să devenim de la o zi la alta mai bune, mai înțelepte și mai îndrăgite. Postările-anunț sunt reguli;
3. Fără reclamă la alte afaceri, link-uri, grupuri – Reclama proprie se acceptă doar în anumite contexte prin sesiuni special anunțate și organizate de către admini/ membri fondatori. „Up” la postări, se acceptă doar o dată pe lună;
4. Procesul de vânzare/ cumpărare – Când ne manifestăm interesul față de un produs ne asigurăm că nu lăsăm subiectul nefinalizat mai mult de 48 de ore. O dată interesul manifestat, doar la postare, nu în privat, se face update cu nota „rezervat”;
5. Negocieri – Nu e „piață” spațiul public de pe grup, așa că cine simte nevoia de negocieri abordează subiectul în privat. Nu acceptăm produse câștigate la loterii și revândute aici! Concurența neloială = asumare, consecințe;
6. Procesul de vânzare/ cumpărare – Orice detaliu ulterior legat de o posibilă vânzare/ achiziție se mută în privat între cei interesați (72 ore) și doar la sfârșit, când tranzacția s-a încheiat, se face un update la postare cu nota: vândut;
7. Procesul de vânzare/ cumpărare – Recomandăm ca procesul de „rezervare” a produsului să nu dureze mai mult de o săptămână și doar în cazuri excepționale să se prelungească termenul prin acordul părților implicate;
8. Feedback – O dată ce procesul de vânzare/ cumpărare s-a încheiat se recomandă a se lăsa un feedback despre experiența respectivă, pe grup. Feedback-ul trebuie să fie unul constructiv, pozitiv;
9. Probleme la vânzare/ cumpărare – Dacă, din varii motive, nu s-a finalizat într-un mod plăcut experiența de shopping, discutăm cu administratorii paginii, pentru a stabili împreună ce pași ar trebui urmați în situația nou creată;
10. Shopping responsabil – Administratorii nu sunt răspunzători pentru experiența de shopping dintre membrii grupului, însă dorim să ajutăm pe cât putem la remedierea unei situații neplăcute și să prevenim pe viitor. Abordare în privat!
Autor: Corina Rob
Despre Autor
S-ar putea sa iti placa
SOS TURISMUL! Nu anulați vacanțele în vreme de corona virus! Reprogramați-le!
Când te gândești la cele mai frumoase momente trăite în viață, sigur regăsești printre ele măcar câteva vacanțe, cine romantice, experiențe de călătorie și oameni ospitalieri. Acum, toate aceste lucruri
Fapte bune, în Starea de urgență. O companie pune la dispoziția statului și a firmelor flota de autocare
Se spune tot mai des în ultima vreme „împreună vom reuși”, dar cel mai frumos este când lucrurile nu rămân la nivel declarativ. Un exemplu a fost dat , ieri,
Mamă pentru 200 de Barbie
Cum îți imaginezi că arată o colecționară de păpuși Barbie? Blondă, machiată strident, îmbrăcată în roz și cocoțată mereu pe tocuri? Ei bine, nu e chiar așa! Cel puțin în
0 Comments
Niciun comentariu inca!
Poti fi primul care comenteaza articolul!