„Experience Bucharest”, evenimentul prin care străinii văd Bucureștiul autentic
Bucureștiul îi uimește, fără îndoială, pe turiștii străini prin clădirile părăsite ce contrastează cu cele noi, luxoase, prin ospitalitatea și prietenia celor ce locuiesc în Capitală, prin petrecerile care se încing seara prin cluburi sau prin oazele de natură găsite ici colo. Însă Bucureștiul este încă, pentru turiștii străini, o destinație de tranzit. Dacă tot sunt în zonă, petrec și aici două, trei zile, apoi își văd de drum. Un grup de tineri voluntari implicați în diverse inițiative în domeniul turismului au de gând să schimbe asta prin „Experience Bucharest”, eveniment ce va aduce capitala României în atenția a aproximativ 20 de milioane de oameni din întreaga lume.
În decembrie 2016 se năștea în mintea lui Tudor Maxim, proprietarul a două hosteluri, ideea de a crea un eveniment care să așeze Bucureștiul pe harta destinațiilor preferate din Europa de Est de turiștii și călătorii independenți și de a crea conținut de calitate despre Capitala României. Planul inițial, să le ofere experiențe autentice unor oameni ce sunt citiți și urmăriți regulat de un număr mare de persoane, a rămas în picioare și a prins ușor contur, nume și dată: Experience Bucharest, 12 – 16 mai 2017.
Tudor și Anda Maxim
I s-au alăturat încă aproximativ 50 de voluntari din domenii precum turism, PR, marketing, branding, aplicații de travel, hotelieri, agenții de turism, hosteluri, baruri, transport și altele, s-au organizat pe șapte echipe coordonate de către un lider și fiecare s-a ocupat de altceva.
„Așa îmi place mie, să ne adunăm și să facem lucruri mult mai mari împreună decât am putea face separat”, își explică Tudor motivația.
Un criteriu important de selecție al participanților la Experience Bucharest a fost ca aceștia să aibă minimum 10.000 de followeri, cititori sau subscriberi pe un canal de social media (blog, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube).
500 de persoane de peste tot din lume, care îndeplineau această condiție, au aplicat pentru participarea la eveniment, însă numai 100 au fost selectate, iar din acestea 60 au confirmat prezența la eveniment. Cei selectați au toate cheltuielile acoperite, mai puțin biletele de avion, iar cei 20 de top influenceri vor avea absolut totul din partea organizatorilor. Bugetul acestui eveniment a fost zero, grație parteneriatelor încheiate. La eveniment vor participa și 40 de comunicatori români și încă 20 de persoane din cele care au aplicat inițial și care au plătit 200 de euro pentru înscriere.
„Împreună vor avea parte de experiențe alternative și de tururi care nu se regăsesc în ghidurile de călătorie”, a completat bărbatul. „Cred că o să ajungem cam la 20 de milioane de oameni adunați de la cei care vin, plus mass media naționale și internaționale. Vom crea mult conținut valoros care va promova Bucureștiul”.
Conferință de bune practici
În prima zi a evenimentului are loc o conferință la Palatul Parlamentului destinată tuturor persoanelor ce activează în domeniul turismului sau în domenii conexe. Vor participa cei 100 de bloggeri, vloggeri, snapchatters și influenceri din toată lumea și 100 de creatori de conținut din România. Cei 11 speakeri veniți din Portgalia, Statele Unite, Canada, Cipru și România, care cumulează în jur de cinci milioane de followeri, vor vorbi despre cele mai bune practici de marketing în turism, social media, branding-ul unei destinații turistice și trendurile în turism de peste tot din lume.
Înscrierile la conferință se fac până pe 10 mai, iar prețul este de 50 de euro.
Tururi și activități de experimentat în București
Voluntarii „Experience Bucharest” au creat 40 de tururi și variante de activități, astfel ca invitații să poată vedea partea autentică a Capitalei României. Ziua, vor participa la acestea în grupuri mici, de maximum 10 persoane, apoi seara toți invitații se vor reuni la cine cu mâncăruri tradiționale, petreceri în sky bar-uri sau în cluburi și la degustări de vinuri.
„Seara vrem să îi aducem pe toți la un loc ca să schimbe impresii și ca să realizeze multitudinea de motive pentru care să vii în București mai mult de trei zile”, a mai spus Tudor Maxim.
Exemple de tururi și activități
- Turul bisericilor mutate
- Turul Bucureștiul boem
- Turul clădirilor evreiești
- Tururi cu bicicletele
- Turul muzicii clasice (Festivalul Enescu)
- Turul cartierului Pantelimon
- Turul clădirilor părăsite
- Turul comunismului
- Turul romilor
- Vizită la Casa Poporului
- Vizită Delta Văcărești
- Vizită Muzeul Satului
- Vizită la Muzeul Țăranului Român
- Vizită la Cimitirul Bellu
- Excursii de o zi la Mogoșoaia și Snagov
- Treasure Hunt prin Centrul Vechi, Cotroceni și Cartierul Armenesc
- Atelier de gătit (tematica: usturoiul)
- Atelier de artă stradală
Știați că…
Durata medie a şederii în luna noiembrie 2016 în unitățile de cazare din România a fost de 2,2 zile la turiştii români şi 1,8 zile la turiştii străini? Cam scurtă șederea, nu?
Text: Oana Racheleanu; Foto: Dan Mihai Bălănescu, Claudiu Maxim, Ionelia Vlad, Marius Dincă, Tudor Maxim.
Articol publicat în ediția de mai 2017 a ziarului Turism Club.
Despre Autor
S-ar putea sa iti placa
Calatori de pretutindeni avem o noua aplicaţie de food delivery
Renunţă la zecile de aplicaţii de food delivery de pe smartphone: cu una singură comanzi din mai multe restaurant. Acesta este anuntul facut recent de reprezentantii Oliviera, o aplicatie ce
La Târgul de Turism de la Stuttgart, urșii de la Zărnești au atras turiștii
Pe 25 ianuarie s-au închis porțile Târgului Internațional de Turism de la Stuttgart, unde România a fost prezentă ca țară parteneră. Turismul pe plaiuri mioritice a fost găzduit într-un stand
Violonistul și statuia vivantă aduc arta pe străzile din România și din Europa
Maria și Ștefan au un lucru important în comun: colorează strada. El este violonist și ea statuie vivantă și fiecare dintre ei înveselește câte un colț din România sau din
0 Comments
Niciun comentariu inca!
Poti fi primul care comenteaza articolul!