S-a incheiat editie de toamnă a Targului de Turism al României

S-a incheiat editie de toamnă a Targului de Turism al României

16.000 de vizitatori au trecut pragul celei de-a 30-a ediții a Târgului de Turism al României,  desfășurată între 14-17 noiembrie 2013, la Romexpo. Aproximativ 200 de companii din România, dar și din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Indonezia, Iordania, Israel, Italia, Turcia și Ungaria au fost prezente la această manifestare expozițională de referință pentru turismul intern și internațional. Agențiile de turism membre ANAT prezente la târg au ocupat o suprafață de  2078 m2, cu 17% mai mult decât la ediția de anul trecut, alăturându-se astfel, cu o prezență consistentă, celorlalți expozanți printre care se află atronatele partenere OPTBR, FPTR, ANTREC, parteneri hotelieri, autorități locale din diverse regiuni ale țării, unități de cazare și alimentație publică, etc.

Și această ediție ne-a reconfirmat interesul românilor pentru achiziționarea produselor turistice în regim de early booking, concept ce a atins maturitatea și pe piața din România și la a cărui promovare ANAT a contribuit semnificativ. Rezultatul este acela că publicul a înțeles rostul achiziționării din timp a vacanțelor prin intermediul agențiilor de turism și al consilierilor de călătorie avizați. Chiar dacă perioadele de concediu s-au mai scurtat și bugetele sunt mai austere decât în anii trecuți, românii nu renunță la concedii și apeleaza chiar la instrumente financiare care le vin in ajutor cu optiunea de a strânge banii lunar, timp de un an de zile, pentru a-și petrece vacanța dorită. La reducerile de early-booking s-au adăugat discounturi și reduceri instant booking (strict pe perioada târgului), acestea fiind cele mai vânate de către publicul vizitator.  Reducerile de până la 40%, atât pe destinațiile interne cât și pe cele externe, i-au incurajat pe vizitatorii aflați la târg fie să cumpere o vacanță, fie să-și rezerve una. Din lista de oferte prezentate de către expozanții nu au lipsit: turismul de tratament/wellness/spa, turismul cultural, rural și de business, destinațiile exotice, croazierele, turismul de aventură și cel religios, turismul medical, etc.

Destinațiile interne cele mai vândute pentru iarna 2013-2014 au fost cele de ski, stațiunile montane și de agroturism –– destinații precum Valea Prahovei, Poiana Brasov, Bucovina, etc. Litoralul românesc se prefigurează a fi, din nou, destinația vedetă a sezonului estival următor, fiind cel mai solicitat produs turistic intern și cel mai vândut produs în sistem early-booking. Destinațiile externe cele mai dorite au rămas cele din anii anteriori: Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania. Agenţiile de turism member preconizează o creştere a vânzărilor pentru Grecia, atât pentru destinațiile tradiționale, cât și pentru Grecia de Vest,  zonă cu o cultură specială, care suscită interesul turiștilor de pretutindeni. Pentru vara 2014, tour-operatorii vor introduce un produs turistic nou, taberele școlare în Grecia. Turcia va avea o creştere mai ponderată in 2014, deşi Antalya rămâne cea mai cerută destinaţie. În mod evident, n-au lipsit cererile  pentru destinațiile exotice și cosmopolite cumpărate în regim de early-booking precum: Mexic, Maldive, Dubai, Thailanda, Sri Lanka, Kenya, Punta Cana, etc. De interesul vizitatorilor s-au bucurat si produsele turistice de tip city-break, Barcelona, Viena, Praga, Istanbul, Dubai, fiind cele mai cerute. Bugetul mediu alocat de turiști pentru petrecerea vacanțelor interne s-a situat între 270-370 de euro de familie, în timp ce pentru deplasările externe se alocă în medie 750-950 de euro de familie pentru o vacanță. Târgul de Turism al României este un eveniment organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camerele de Comerț și Industrie din România, ANAT, FPTR, OPTBR și ANTREC.

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

Turist in Romania 0 Comments

Vă aşteptăm pe un tărâm de basm la „Ziua Lacului Iezerul Mare”

Turiştii şi amatorii de natură care doresc să evadeze din cotidian sunt aşteptaţi sâmbătă, 24 august 2013, într-o zonă de o frumuseţe rară, acolo unde dealul se îngână cu muntele,

Turist in Romania 0 Comments

Tarom reduce cu 15% pretul biletelor

Compania aeriana Tarom Isi reduce tarifele cu 15% pentru toate zborurile operate cu aeronave proprii, cu plecare din Romania catre toate destinatiile externe, informeaza compania Intr-un comunicat de presa. Biletele

Turist in Romania 0 Comments

România lansează primul cluster de turism pentru tineret din lume

Ministerul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism a lansat primul cluster de turism din lume destinat tinerilor, ceea ce înseamnă o colaborare între stat și mediul privat pentru atragerea

0 Comments

Niciun comentariu inca!

Poti fi primul care comenteaza articolul!