O vară în Malta & Gozo
Vara aceasta am revenit în Malta. Este una dintre acele ţări care nu încetează sa te surprindă chiar dacă îi cunoşti istoria, locurile şi oamenii. Zborul spre insulele malteze începe dimineaţa devreme însă ora matinală este compensată de faptul că odată avionul decolat, răsăritul văzut din scaunul avionului oferă un joc de culori impresionant.
Malta nu este cea mai spectaculoasă destinaţie de vacanţă a Europei dar este, probabil, cea care oferă turistului cea mai variată gamă de posibilităţi pentru a petrece timpul liber. Vorbim de o ţară cu o populaţie de cca. 400.000 de locuitori şi o suprafaţă totală de 316 km² ce poate fi vizitată cu uşurinţă chiar şi de cel mai neexperimentat călător. Pentru cei care merg prima oară în acest loc, le recomand să nu uite acasă ochelarii de soare, crema cu protecţie solară şi aparatul foto. Aici soarele îţi poate arde cu uşurinţă pielea iar luminozitatea zilei este greu de îndurat făra protecţia ochelarilor.Casele de culoarea mierii, apele turcoaz şi mâncarea bună fac din Malta una dintre cele mai îndrăgite destinaţii ale bătrânului continent. În capitală, străzi înguste urcă lin şi coboară către mare, străjuite de case cu balconaşe cochete din lemn constituind deliciul plimbărilor agale prin magazinele din centru. Valletta este vizitată de mii de turişti în fiecare zi. De o parte şi de alta a străzilor, istoria merge mână în mână cu prezentul. Cel mai vizitat obiectiv rămâne catedrala St. John, ridicată de Cavalerii maltezi între 1573 şi 1578 şi proiectată de arhitectul militar Glormu Cassar, de al cărui nume se leagă multe dintre cele mai proeminente clădiri ale Vallettei. La ieşire, te aşteaptă terase răcoritoare şi bineânţeles grădinile Barakka, acolo unde, în fiecare zi la ora 12 pm, salvele tunurilor salută o nouă zi de veghe deasupra portului principal(Grand Harbour). Este locul ideal pentru a surprinde cea mai frumoasă panoramă asupra împrejurimilor şi a vă odihni înainte de a colinda iarăşi împrejurimile.
Mijloacele de transport în comun sunt extrem de bine gestionate iar o călătorie costă în jur de 50 de cenţi. Pe insulă, autobuzele au fost folosite încă din 1905 iar azi, în afara autovehiculelor moderne, la terminalul din Valletta puteţi descoperi cu amuzament şi ceea ce înseamnă o deplasare cu tradiţionale autobuze malteze. Singura regulă: trageţi cu putere de sfoară atunci când doriţi să coborâţi iar un clopoţel situat în faţa autobuzului îl va avertiza pe şofer să vă lase la locul dorit. Maltezi sunt un popor ce se mândreşte cu propiai istorie. Crucea malteză este unul dintre cele mai răspândite simboluri, iar în sutele de magazine de suvenirurile, de la bijuterii de filigram până la magneţi de frigider, acestă bucăţică din spiritul Maltei este reprezentată cu măiestrie. De asemena, un suvenir delicios îl constituie şi lichiorul local din fructe de cactus, pe care îl puteţi achiziţiona cu circa 5 – 10 euro, în funcţie de mărimea sticlei.Valletta este un loc bun pentru shopping, cu zeci de magazine şi boutiquri iar la câteva minute distanţă de mers cu maşina, puteţi ajunge în Sliema, pe coasta de nord a Maltei, centru indiscutabil al cumpărăturilor, al restaurantelor şi al cafenelelor. La căderea serii, petrecerea începe în St Julian. Este kilometrul 0 al tuturor cluburilor de noapte, cu baruri deschise până în zorii dimineţii şi o forfotă veselă ce umple străzile cu râs şi voie bună. Singurul lucru la care trebuie să fiţi atenţi sunt maşinile. Fost teritoriu britanic, Malta a păstrat modul de a conduce cu volanul pe dreapta, ceea ce poate crea uneori senzaţii tari atunci când doriţi să traversaţi strada. Însă maşina este un mod facil de a explora ţara iar pentru închiriat tarifele sunt destul de mici, în jur de 25 de euro. O masă bună poate fi savurată la restaurantele din pitorescul sat pescăresc Marsaxlokk, al cărui bazar situat pe malul apei vă va îmbia cu produse artizanale şi suveniruri pentru cei dragi. Cât despre buget, ei bine, Malta nu este o destinaţie scumpă de vacanţă. În fapt, pentru o săptămână petrecută în mijlocul unui ţinut plin de istorie, cultură şi inedit, experienţa trăită va merita fiecare cent.
O zi în Gozo
Gozo are o suprafaţă 67 km² şi este a doua insulă ca mărime după Malta. Aici locuiesc 30.000 de oameni iar surpriza pe care o ai atunci când porneşti să îi vizitezi împrejurimile este aceea că nu trebuie să te opreşti la nici un semafor. În fapt, în Gozo există un singur semafor iar şansele să vă opriţi la culoarea roşu sunt extrem de mici. Capitala sa Rabat, cunoscută şi sub numele de Victorja este unul dintre cele mai plăcute locuri în care să vii pentru relaxare şi odihnă şi de ce nu, pentru câteva miracole. În Gozo, locul de pelerinaj îl constituie biserica Ta Pinu, acolo unde zeci de oameni şi-au găsit salvarea. Mărturie stau fotografiile, hainele, dovezile ce acoperă zidurile interioare, trimise de toţi cei care s-au rugat aici şi s-au vindecat. Maltezi sunt oameni religioşi, având pe întreg teritoriul 365 de biserici. Astfel, dacă se vrea, localnicii pot merge la câte o biserică diferită în fiecare zi fără a le repeta în decursul unui an. De asemenea, festele religioase celebrate regulat în Malta sunt un spectacol uimitor de jocuri de artificii, lumini şi voie bună.
În Gozo, structurile megalitice de la Ggantija sunt la rândul lor mărturie a faptului că insula este locuită încă din mileniul 5 î.C. fiind din totdeauna loc de legende şi mituri precum şi casă a celebrei nimfe Calypso. Grota în care Ulise a trăit alături de nimfa Calypso este străjuită de una dintre cele mai frumoase plaje malteze: Ramla il-Hamla. Legătura între Malta şi Gozo se face cu feribotul iar călătoria durează circa 15 minute. Pentru o libertate de mişcare mai mare se poate închiria o barca (cca.250 euro zi) iar o oprire la faimoasa lagună albastra a insulei Comino cu siguranţă vă va însenina ziua.
Vizitaţi şi:
– Mdina, cetatea veche
– Fereasta albastră
– Grota albastră
– Palatul Marilor Maeştri (Grand Master’s Palace)
– Muzeul Naţional de Arheologie
– Templele Hagar Qim
Simona Neata
В таком положении его застали слова Ларика, но теперь это были совсем другие фразы.
Это заставляет ""меня связать ваши действия со вчерашней ""попыткой диверсии с аппаратом Джи-9 да, назовем это диверсией.
Я вдруг "Книги вселенная метро 2033 скачать бесплатно"осознал, когда немного сосредоточился, что понимаю, о чем они ""говорят.
Как только они "Radio record скачать музыку"двинулись в путь, снова подул ветер, поднявший туман ""с земли.
Я глубоко вздохнул, ""потер бровь, отвернулся.
Я вернусь в Лондон через две или три недели.
x x x Я оглянулся, ища индейца, и был доволен, что его нет в толпе.
В извилинах его чиновничьего мозга вырастали и проносились ""отличия, повышения и долгожданная оценка его криминалистических способностей, открывающих широкую карьеру.
Я бы сам попробовал еще раз, но сейчас уже поздно.
И язык команды был тогда тоже единый для всего войска.
Парень "Пираты банда неудачников скачать через торрент"высох весь, стал задумываться "Программы для скайпа скачать"и, наконец, бросился под поезд.
Когда дело дойдет до того, что я проиграл, мы будем мертвы.
Не пришлись ему по вкусу и бетонные ступени, поэтому он превратил нижнюю в "Игры про драконов бродилки"смесь песка с гравием просто чтобы посмотреть, как это будет выглядеть.
Но правду о настоящей судьбе Александра можно найти лишь на страницах Летописи Синанджу, и состоит она "Игра крутые разборки"в следующем.
Если мы сможем сделать его мобильным и научимся целиться лучше, подумал Ример, то сможем торговать оружием.
К своему изумлению, он ясно различил в лучах рассветного солнца фигуру идущего впереди человека.
На третий день запасной лоцман спросил его, почему они не начали ""сбрасывать ход.
Слабое сердце, мистер Воберн, сэр, пояснил констебль.
Теперь он смотрел "Амстердам"на это здание снаружи и тоже "Идеальные любовники"внимательно изучал его.
Она же повернулась ко мне спиной, на коже ясно отпечатался рисунок "Война и мир. В 2-х книгах. Книга 2. Том III-IV"ковра, а к хребту прилип окурок.
Были слышны голоса, "Красношейка"кто-то пел на "Машины-помощники"иностранном языке.
Мы уже прошли немало и скоро должен был показаться холм, по склону которого "Сага о Форсайтах. Том I"нам предстояло спуститься к озеру.
Его тропа "Примеры по математике: 1 класс"свернула влево, вверх по холму; он поднимался "Паутина удачи"все выше, пока не очутился на гребне "Добродетель эгоизма"хребта, откуда прекрасно можно было видеть противоположную сторону.
Все видели, "Вьетнам: путеводитель"заявил он, много ли было пользы от того положения, которое ему навязали.
Я даже не стал дожидаться "бесплатный эмулятор денди скачать"вечернего кофе, а скорее отправился "наркоз скачать"в Кираль-Хиду и со злости только о "сказка по слогам колобок скачать бесплатно"том и думал, как бы найти тихий кабачок, надраться "игры для мальчиков тюрьма"там, устроить дебош, съездить кому-нибудь по рылу и с облегченным сердцем "скачать graphics controller intel(r)"пойти домой.
Он держал целый штаб переводчиков, "ноты пиратов карибского моря скачать"отбиравшихся из пленных специалистов по строительству "Игры барби новинки"соответственно их способностям и полученному образованию.
Не извольте беспокоиться, господин ефрейтор, "План участка фото"успокоил его Швейк.
Схвачу его за горло и спущу со "скачать библиотеки торрентом"второго этажа, полетит у меня, что "новая версия агента скачать на телефон"твоя шрапнель.
Все ждали, что Морис сейчас же бросится на обидчика.
Карлов мост они миновали в полном молчании.
Despre Autor
S-ar putea sa iti placa
O scurtă vacanţă, înainte de Crăciun
Pentru mulţi dintre noi, noiembrie este înşiruirea celor 30 de zile în care ne pregătim pentru luna cadourilor. Acum scoatem de la ciorap economiile, facem liste pentru pomul de Crăciun,
Cu aparatul de fotografiat prin Japonia
Japonia este o tara ce ne fascineaza intotdeauna, o destinatie de vizitat in orice perioada a anului. Noi ne incepem calatoria intr-una din lunile blande ale toamnei – noiembrie, pentru
„Be here now”, povestea unei familii care se distrează organizat și trăiește de-adevăratelea
Știm cu toții că relațiile nu înseamnă numai lapte și miere, așa că, în luna iubirii, punem reflectorul pe o poveste reală, cu bune și cu rele. Laura și Lucian
0 Comments
Niciun comentariu inca!
Poti fi primul care comenteaza articolul!