Fă din călătorii o carieră! Iată cum poți deveni stewardesă

Fă din călătorii o carieră! Iată cum poți deveni stewardesă

 

cursuriSunt foarte puține persoanele care nu și-ar dori să cutreiere întreaga lume, să vadă locuri minunate, să aibă contact cu tot felul de culturi. Dintre cei care au călătoriile pe primul loc în topul pasiunilor, unii reușesc să facă din asta un job: stewarzii. Dacă și tu ai același vis, platforma „Vreau să fiu stewardesă” te poate pregăti pentru o carieră în aviație.

 

Să fii însoțitor de bord înseamnă să ai mai multe meserii în același timp. Să fii chelner, dădacă, asistentă medicală, pompier, PR, și trebuie să le faci pe toate cu zâmbetul pe buze, la 10.000 de metri altitudine. Așa îmi explică Anca Dumitrescu, co-fondator „Vreau să fiu Stewardesă”, ce presupune un job pe care mulți și-l doresc.

fete tifetA fondat, în 2013, alături de Georgiana Ene, primul proiect din România dedicat în totalitate celor care își doresc o carieră în aviație. „Vreau să fiu Stewardesă” înseamnă o echipă de experți în aviație, jurnalism și marketing care oferă cursuri de pregătire pentru interviurile cu mari companii aeriene.

Proiectul lor a pornit de la povestea Georgianei, care a cheltuit, în urmă cu 6 ani, aproape 5.000 de euro pe cursurile unei școli de aviație. Ea își dorea să lucreze la Tarom, dar cum compania nu mai făcea angajări în acel moment, diploma nu i-a folosit prea mult.

fete roll upÎn 2013, însă, acei bani cheltuiți aparent fără folos, au dus la înființarea platformei „Vreau să fiu stewardesă”, care a pregătit în 2014 peste 500 de cursanți. În 2016, Anca Dumitrescu și Georgiana Ene se pot lăuda cu faptul că 80% dintre cursanții „Vreau să fiu stewardesă” s-au angajat în cadrul companiilor Etihad Airways, Qatar Airways, Emirates, Flynas, Flydubai, Gulf Air, Oman Air, Ryanair, Wizz Air , Vueling, Primera Air, Blue Air și Tarom.

Echipa, formată din doi traineri pe partea de aviație, un specialist HR și un profesor de limba engleză, a instruit cursanți veniți din Italia, Spania, Marea Britanie, Franța, Cipru, Ungaria, Republica Moldova, Serbia și, desigur, România.

Cele două fondatoare, cu experiență în jurnalism, organizare de evenimente, comunicare și PR, au dus conferințele școlii în București, Iași, Cluj Napoca și Timișoara, Republica Moldova (Chișinău), Emiratele Arabe Unite (Abu Dhabi), Italia (Bologna) și, cel mai recent, în februarie, în Serbia, la Belgrad.

  • Vrei să știi ce avantaje îți oferă o astfel de meserie? Iată:

– călătoreşti în jurul lumii şi faci bani în acelaşi timp;

– poți avea un salariu de peste 2.500 de dolari;

-primești beneficii precum cazare şi utilități plătite de companie, bilete de avion cu reducere pentru familie şi prieteni, asigurare de sănătate şi de viaţă, discounturi la baruri, restaurante şi o serie de magazine etc.

  • Există și unele dezavantaje!

– volum mare de muncă fizică depusă la fiecare zbor;

– nopţi nedormite;

– distanţă faţă de casă şi de cei dragi (aceasta poate duce în unele cazuri la o doză de anxietate şi depresie);

– din lipsa preocupării faţă de sănătate, pot apărea gastrită sau ulcer, tulburări ale somnului, probleme la coloană, tromboză;

– jetlag (oboseală cauzată de diferenţele de fus orar). «

 

  • Cele mai întâlnite întrebări și răspunsurile lor

Care este vârsta minimă de la care pot deveni însoțitor de bord, dar vârsta
maximă?

Poți deveni însoțitor de bord de la 18 ani, dacă alegi să lucrezi pentru o companie aeriană europeană, însă dacă îți dorești o companie arabă, trebuie să ai obligatoriu peste 21 de ani. Vârsta maxima de angajare se specifică foarte rar în anunțurile de angajare însoțitori de bord, însă, de obicei, persoanele peste 35 de ani au foarte puține șanse să fie selectate, mai ales dacă nu au experiență în domeniu.

Este nevoie de experiență anterioară în aviație ca să ma pot angaja ca stewardesă? Ar trebui să urmez cursurile unei școli de aviație?

Cele mai multe companii aeriene nu cer experiență anterioară în aviație și nici absolvirea unei școli de aviație. Obținerea licenței de zbor se obține în urma trainingului de specialitate pe care îl pun la dispoziție companiile aeriene candidaților angajați.

Este obligatoriu să am pașaport ca să pot aplica la un job de stewardesă?

De obicei, majoritatea companiilor aeriene cer să ai o copie după pașaport printre actele cu care te prezinți la interviu. Însă, dacă nu ai acest document până la interviu, nu este chiar atât de grav. Dacă recrutorii te vor plăcea și își doresc să te angajeze vor trece peste acest aspect și îți vor cere ca imediat după recrutare să îți depui actele pentru eliberarea pașaportului.

Pot aplica la jobul de stewardesă deşi nu am nici un curs de specializare în acest domeniu, însă am experiență în customer care?

Sunt companii care angajează însoţitori de bord fără ca aceştia să aibă cursul de specializare absolvit. Vreau să fiu stewadesă a facut o listă a companiilor ce recrutează din România însoţitori de bord fără licență de zbor. Experiența în customer care sau client service reprezintă un plus în cv-ul unui aspirant la jobul de însoțitor de bord.

Ce înăltime trebuie să ating ca să fiu angajat ca însoțitor de bord?

Înălțimea diferă de la companie la companie. În general este nevoie să ai minimum 157 cm. Iată cateva repere de înalțime cerute de companiile ce recrutează frecvent în Romania:

Ryanair – 157 cm (max 188 cm)

Wizz Air – 165 cm, femeile; 175 cm, bărbaţi

Etihad Airways – 210 cm (trebuie să atingi această înălțime fără încălțăminte, pe vârfuri, cu mâna dreaptă ridicată)

Qatar Airways  –  212 cm (să atingi cu brațul această înălțime, desculț(ă), te poți ridica pe vârfuri).

 

  • Cursuri de la «Vreau să fiu stewardesă»

Curs pregătitor pentru interviul la o companie aeriană – 270 euro – 4 zile

Toate noţiunile necesare unui viitor însoţitor de bord despre aviaţie şi despre interviurile cu marile companii aeriene, exersatul probelor de la interviuri, simulări de situaţii cheie în care ar putea fi pus la interviu. Realizarea dosarului cu care aplică pentru un job de însoţitor de bord (CV şi fotografii profesionale, în acord cu cerinţele companiilor aeriene).

English for Cabin Crew – 170 euro

Îmbunătăţirea nivelului de engleză, asimilarea vocabularului de specialitate, tehnici de public speaking şi depăşire a emoţiilor.

Curs pregătitor de 1 zi – 70 euro

Asigură pregătirea pentru interviul cu o companie specifică (de exemplu, Curs pregătitor pentru interviul Emirates), iar în cadrul lui se exersează strict probele de la acel interviu şi se oferă informaţii despre compania aeriană respectivă. Se adresează persoanelor care fie au mai participat la interviuri înainte şi nu au fost angajate, fie au deja cunoştinţe despre cum se derulează interviurile şi vor doar să mai exerseze probele.

Ce probe trebuie să treci

ca să ajungi stewardesă

  • Test scris de limba engleză – trebuie să dovedeşti că ai un nivel mediu spre avansat;
  • Jocuri de grup – candidaţii sunt împărţiţi în grupuri de 8-10 persoane şi primesc un task din partea recrutorilor pe care trebuie să îl rezolve într-un interval de timp specificat;
  • Prezentare personală – trebuie să îl convingi pe recrutor că tu eşti persoana potrivită;
  • Role-play: candidatul primeşte o anumită situaţie şi trebuie să îi explice recrutorului cum ar rezolva-o. De exemplu, lucrezi într-un restaurant şi ai un client nemulţumit. Ce faci să rezolvi problema? Ai un pasager care fumează în avion. Cum abordezi situaţia?
  • Public speaking: trebuie să vorbeşti în faţa tuturor candidaţilor pe o anumită temă dată

Autor: Oana Racheleanu

 

Despre Autor

S-ar putea sa iti placa

La pas prin lume 0 Comments

Viața ca o călătorie: două fete, un Mini Cooper, 47 de țări

Valentina și Lizzy sunt într-o continuă mișcare căci și-au dat seama că atunci când călătoresc adoră mai mult drumul în sine, decât recompensa de după sosire. Echipa Chippy poartă numele

La pas prin lume 0 Comments

Moment istoric în Japonia: un an fără energie nucleară

  15 septembrie, Tokyo – Pentru prima dată în aproape jumătate de secol, se va marca un an în care energia nucleară nu a fost utilizată – cetățenii Japoniei se

La pas prin lume 0 Comments

Visul Doha, un amestec spectaculos între tradițional și cosmopolit

Qatar, micul stat peninsular din sud-vestul Asiei, înconjurat de apele Golfului Persic și de Arabia Saudită, te surprinde din prima clipă. E o țară în plină dezvoltare, clădită din gaze

0 Comments

Niciun comentariu inca!

Poti fi primul care comenteaza articolul!

Spune parerea ta